Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: trakietsadobri
Категория: Лични дневници
Прочетен: 832180
Постинги: 585
Коментари: 710
Гласове: 4180
Постинг
08.04.2016 14:53 - Памет за майстор Кольо Фичето
Автор: trakietsadobri Категория: Лични дневници   
Прочетен: 916 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 02.04.2020 02:46


Цитираните тук думи на майстор Кольо Фичето, няма как да са автентични,
но явно уважението на наследниците е запазило порива за човека и градежа в тях. 


"Добра работа сте свършили, аз сполай сега няма да ви река, ще ви го рекат децата ви един ден, че тя тази работа за тях е – да знаят корените си. Че корен нямаш ли плод не връзваш, и аз така, каквото можах – направих. Мостове градих дето да събират човек с човека .
...
Ама времето кой може го хвана! Него го няма. Времето е в туй да слушаш какво ти казва дървото и да накараш дървото да те слуша, и камъкът, и пръстта, и водата. Да станеш едно с градежа и да го градиш тъй, че да остане. Викат самоук съм бил, че то кой не е самоук на този свят. То цялото училище е пред очите ти, ако имаш очи да го видиш научаваш го, ако ли не – не. Аз моето школо, на времето, на Баева ливада го подкарах. Гледах най-напред от дряновските майстори ..."


Ето и линк към видео със спомена за думите на майстор Кольо Фичето, които цитирам тук:
Можете да сте господари на всичко или роби на всички
  
   https://www.youtube.com/watch?v=9T8cSOiXgAY
Толкоз години за едното име съм се трепал
     https://www.youtube.com/watch?v=6tyAPkV_G-k




Гласувай:
4



1. vania23 - То, че трябва, трябва да се гради.
06.02.2018 17:57
Да се създава, но не за себе си, както е сега, а за другите. В Русе построиха огромна спортна зала. И стои празна, в нея се организират само концерти. А спортуването на децата ни е в старата зала с течащ покрив. Такиви ми ти реални съвременни работи...
цитирай
2. trakietsadobri - "Мостове градих дето да събират човек с човека."
06.02.2018 19:11
Човек с човека, а не масовка с комерс.

Огромните спортни зали са храмове на комерсиалния спорт и "търговски паметници" не само в България. Явно и в Русе някои хора са усвоили този "актуален световен опит".
цитирай
Търсене

Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930