Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: trakietsadobri
Категория: Лични дневници
Прочетен: 814758
Постинги: 584
Коментари: 710
Гласове: 4141
Постинг
12.08.2019 13:09 - Баба Стихия и внуче
Автор: trakietsadobri Категория: Лични дневници   
Прочетен: 812 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 23.03.2020 18:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Баба Стихия е по-грижовна от цяло стадо жирафи.
Тя е по-силна от Супермен и Жената-чудо взети заедно.
И е по-жертвоготовна, и всеотдайна от всяка друга човешка природа.


Може би вече се чудите за кой филм и киногероиня говоря.
Няма да познаете! Просто, защото този разказ не е за кино или виртуална реалност.

Ако не вярвате – огледайте се, ослушайте се, размислете се и няма как да не я видите.
Аз я срещнах вчера, минавайки покрай входа на един панелен блок.

Изглеждаше съвсем обикновено.
Възрастна леко пълна жена, на около седемдесет и едва-две години, която пресече пред мен тротоара в посока към входа на блока, бутайки средно голяма детска количка. Нищо необичайно, но... входът нямаше рампа, а имаше три големички стъпала.

Внесохме количката във входа, но и там нямаше рампа.
Предложих и да кача количката до асансьора, на което тя ми отговори:
   - „Няма нужда, не се притеснявайте. Ние живеем на втория етаж, затова няма асансьор. Ще я кача сама, като почивам на всяка от площадките.“
Количката с бебето и багажа тежеше поне 20-25 килограма! По тази причина или заради изненадващия отговор сигурно яко съм ококорил, защото Баба Стихия ми се усмихна и ми каза:
   „- Вие сигурно бързате, аз мога да се справя, а и входа ни е прохладен.“
Жената очевидно не кокетничеше. Явно и се налагаше често да качва и сваля количката сама!!

Качих количката, а после... вървейки към вкъщи си спомних, че може би и друг път съм виждал Баба Стихия как бди над своето мило малко внуче. Явно това го има в живота, и то по-често отколкото осъзнаваме. 
...
Баба Стихия е по-любяща от цяло стадо кошути.
Тя е по-силна от Жената-чудо и Супермен взети заедно.
Тя е и пазителка, и прорицателка, и орисница - тя е дете и жрица.

...
И все пак... дано по-рядко да и се налага да проява своите супер сили, за да има повече мигове и дни, в които да се радва на внучето си или да ни разказва своите истории, прозрения и житейски истини.



Гласувай:
5



1. zonko - Хаха, звучи почти като от "...
15.08.2019 08:45
Хаха, звучи почти като от "Баба праща поздрави и се извинява". :)
цитирай
2. trakietsadobri - Цонко, благодаря за ведрите, поощряващи думи. :)
15.08.2019 10:54
Да ме сравняваш с писателя Фредрик Бакман!!
Приемам го като голям позитивен комплимент.

"Който има баба си има армия."
Ако правилно си спомням, това бяха думите на малката-голяма героиня за нейната любяща баба в романа "Баба праща поздрави и се извинява".
цитирай
Търсене

Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031